dinsdag 29 september 2015

San Lorenzo telemarketing scheme

Gisteren werd ik gebeld vanuit het buitenland... ik postte dit op Twitter:
Oh ja, en vanmorgen 16' aan de telefoon gezeten met een Italiaanse telemarketer. Voor maar 58€ zou hij me wel 8kg organic producten sturen.

Wel 8 kg! Hij klonk best aardig (daarom hing ik niet eerder op). Maarreh... is dit echt? Koopt iemand die spullen?

Later Googlede ik deze mensen nog eens. Op de achtergrond van deze "Marco" hoorde ik een heeeeleboel mensen bellen. Een groot callcentre dus. Dit kan toch haast niet (echt) over Italiaanse producten gaan?

Op deze website vind je vele ervaringen. Dit is al jaren, in vele landen gaande, blijkbaar.

http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/00390559399784

Ook op de website van Vara's Kassa vind je er iets over terug:

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/ongewenste-telefoontjes-uit-italie/

Maar ik blijf met de vraag. Hoe kan dit? Waar gaat dit over? Wie betaalt dit?

Vandaar deze poll...

Ik hoop op veel reacties voor 5 oktober... dan sluit ik 'm!

PS dit herinnert me aan dit blog van 7 jaar geleden... hoe kun je op een positieve manier "nee" zeggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je helemaal naar beneden bent gescrolled! Deel je reacties hier, top. Lukt het niet? Mail me dan op tess apestaartje doucet punt com =)

Thank you for scrolling all the way down - drop a note to and fellow readers here! If you have troubles, contact me over email tess at doucet dot com.

Or Twitter @spellfinder of course. Love to hear from you <3