woensdag 9 maart 2011

IM: kledingruilparty

Op 24 feb 2011 tweette @SwopnFit: "Tijdens Women inc. festival in Pakhuis de Zwijger is er ook een Ecofabs Fashion Party, leuk! http://www.womeninc.nl/page/25702 #kledingruil".

Ik had in januari al getweet wie er mee wilde doen aan een kledingruil. Want mn zolderkleding gesorteerd, nu de meeste zwangerschapskilo's er weer af zijn. Toen reageerde niemand... maar ik had drie setjes leuke kleren klaargehangen voor de volgende ruilparty. Dus ik schreef me in voor Women's Inc, die 24ste februari.

Afgelopen zondag 6 maart was het zover! De hele week had ik al vol verwachting uitgekeken naar het moment dat ik in rekken vol prachtige vintage proletarisch zou kunnen winkelen. Met een kledingtas vol mooie kleding (die ik om diverse karma redenen niet meer zou dragen of niet verwacht er ooit nog in te passen) over mijn stuur in het zonnetje op de fiets naar Pakhuis Willem de Zwijger. Man en kinderen thuis latend, heerlijk gevoel. Keurig om 16.30 de kleding ingeleverd: op het terras wachten. Ik keek om me heen waar de fashionista's van Amsterdam waren...

Misschien was dat een hint voor het bijstellen van mn verwachtingen over de kleding. Na anderhalf uur - de kleding moest na het inleveren netjes op hangers gedaan en de organisatie had haar best gedaan op een interessante intro die een half uur duurde was het zover. Maar de rekken herbergden troep, troep en nog eens troep (met uitzondering van mijn leuke setjes natuurlijk ;) ). Rekken vol miskopen en winkeldochters. Met veel zoeken heb ik twee redelijke dingen kunnen scoren (een groen rokje en een groen vestje). Niet de vintage jurk waarop ik had gehoopt...

Eerder hoorde ik al fluisteren, dat de "vintage" straks op is. Volgens mij is straks nu! Of alles gaat via nu Marktplaats? Dat heb ik niet onderzocht.

Mijn leermoment: beter oppassen voor miskopen en winkeldochters bij het winkelen - kieskeuriger winkelen dus! Misschien toch minder kopen en dan duurder (auw, doet nu al pijn aan mn portemonnaie)? Voor de echte merken gaan? Of eerst op Marktplaats kijken? Een Marktplaats kleding Tweetup? Nodig me uit als je enorm zin krijgt dit te organiseren, tnx : )

Hoe het nu moet met mijn overtollige kleding? De kringloopwinkel, als vrienden niet willen? De ruilparty is wat mij betreft definitief overleden. Rest in peace : )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je helemaal naar beneden bent gescrolled! Deel je reacties hier, top. Lukt het niet? Mail me dan op tess apestaartje doucet punt com =)

Thank you for scrolling all the way down - drop a note to and fellow readers here! If you have troubles, contact me over email tess at doucet dot com.

Or Twitter @spellfinder of course. Love to hear from you <3