vrijdag 14 januari 2011

Samen spelen - ruzie succesvol opgelost!

Vervolg op de vorige post.

De tip bij ruzie om dat éne autootje vanmorgen toegepast (buurjongetje kwam spelen): "Hm. Dus jullie willen alllebei met Bliksem (duh) spelen? Dat is een probleem. Want er is maar éen Bliksem. (stilte laten vallen, en dan vrolijk en rustig vaststellen:) Maar ik weet zeker dat jullie dat SAMEN kunnen oplossen. (en weer stilte).

Wie schetst mijn verbazing? Dat deden ze! Degene die Bliksem had zei: eerst speel ik even met Bliksem, daarna mag jij. En na 'n minuut of drie gaf hij Bliksem ook uit eigen beweging aan zijn vriendje!!! Die vervolgens een andere twistappel, ons kindergitaartje, kwam halen en aan de ander geven.

De hele ochtend (oké, het was maar een uurtje) hebben ze zoet samengespeeld en ik had er nauwelijks omkijken naar.

Hiep hoera. Hopen dat hij niet bij een "one hit wonder" blijft ...

1 opmerking:

  1. Vervolg: bijna geen ruzie meer tussen de boys. Laatst een incident met een tak die onze F had en niet aan buurjongetje wilde geven. Buurtje huilen huilen huilen. Ik: ben je boos. Dat mag je zeggen, je hoeft niet te huilen. Even stil. Zeggen tegen F: ik ben boos op jou! Doorhuilen want kreeg de tak niet. Mn man leidde hm af met iets anders leuks. 5 minuten later geeft F de tak zelf aan Buurtje...

    I think we struck gold! : ) happy mommy

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je helemaal naar beneden bent gescrolled! Deel je reacties hier, top. Lukt het niet? Mail me dan op tess apestaartje doucet punt com =)

Thank you for scrolling all the way down - drop a note to and fellow readers here! If you have troubles, contact me over email tess at doucet dot com.

Or Twitter @spellfinder of course. Love to hear from you <3